martes, 13 de marzo de 2007

“Todo lo que acabas d ver puede haber cambiado en el tiempo que ha durado esta presentación. Así son los medios”






El director general creatiu de Tiempo/BBDO, Siscu Molina i el director creatiu de Tiempo/BBDO i ex-alumne de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Tomàs Ferrándiz, han estat els encarregats de dur a terme la conferència entorn als límits a la creativitat publicitària. Aquesta ha començat amb la presentació per part de Tomàs Ferrándiz del que avui en dia és el seu cap i un dels màxims exponents de la creativitat a nivell espanyol, Siscu Molina. Aquest, ha destacat per sobre de tot la saturació que pateixen actualment els mitjans convencionals. Per exemple, una persona veu 3000 missatges publicitaris al dia de mitja, dels quals només en recorda 4. L’audiència mitja dels spots a la televisió està sota mínims. Per exemple, als anys setanta només feien falta 15 anuncis per arribar a un 70% de l’audiència, i en canvi, es calcula que al 2008 en faran falta 150 per tal d’arribar al mateix nombre de persones. Tot això és degut a l’enorme oferta existent i a la que està per arribar. Al 2010 amb l’entrada en funcionament del TDT la mitja de canals que arribaran a les nostres llars serà de 32. Això provoca una gran fragmentació de l’audiència. Degut a aquesta major oferta unida a l’increment dels mitjans de comunicació i a la menor quantitat de temps de que disposem el món de la publicitat es veu obligat a redireccionar les seves estratègies. Així doncs, estem en un moment on les idees són més necessàries que mai i on els mitjans convencionals es reinventen i on qualsevol element del nostre entorn es converteix en un mitjà. El director general creatiu de Tiempo/BBDO ha comentat que la publicitat creixerà molt a través dels mòbils i dels videojocs.

El que s’ha destacat per sobre de tot és que la revolució més gran en aquests anys ha estat Internet. Siscu Molina ha dit que amb l’aparició de la web 2.0 canvia radicalment la concepció que teníem fins ara d’internet. Els blocs, amb més de 60 milions a tot el món, són un clar pas del consumer al prosumer. És a dir, la gent ha passat d’observar a interactuar, a generar continguts. El client ja no és un target, sinó un participant de l’empresa Fins i tot, hi ha hagut empreses que han fet partícips als consumidors, creant aquests els propis anuncis. Degut a la importància que prenen aquests, la prestigiosa revista Time i la revista especialitzada en publicitat Advertising Age, han atorgat el premi a persona de l’any al propi usuari o consumidor.

La publicitat boca a boca acaba de reinventar-se. S’anomena viralitat. En aquest qui té la clau perquè això funcioni no són les pròpies audiències de publicitat, sinó que la tenen els usuaris. Són ells qui fan que la campanya funcioni o no. Un exemple és la campanya que va realitzar Tiempo/BBDO a favor del Mil·leni de les Nacions Unides favor de l’aixecament en contra de la pobresa. Els objectius eren sensibilitzar a la opinió pública I pressionar als polítics. La idea era treure-li la cadira al president del Govern, com un símbol perquè s’aixequés en contra de la pobresa. Per realitzar això van fer un video-muntatge on es simulava que uns encaputxats entraven al Congrés de Diputats i robaven la cadira de Zapatero. El ressò mediàtic que va obtenir va ser enorme.


1 comentario:

Anónimo dijo...

Sembla mentida que sigui mentida. És molt real!