El director general creatiu de Tiempo/BBDO, Siscu Molina i el director creatiu de Tiempo/BBDO i ex-alumne de
El que s’ha destacat per sobre de tot és que la revolució més gran en aquests anys ha estat Internet. Siscu Molina ha dit que amb l’aparició de la web 2.0 canvia radicalment la concepció que teníem fins ara d’internet. Els blocs, amb més de 60 milions a tot el món, són un clar pas del consumer al prosumer. És a dir, la gent ha passat d’observar a interactuar, a generar continguts. El client ja no és un target, sinó un participant de l’empresa Fins i tot, hi ha hagut empreses que han fet partícips als consumidors, creant aquests els propis anuncis. Degut a la importància que prenen aquests, la prestigiosa revista Time i la revista especialitzada en publicitat Advertising Age, han atorgat el premi a persona de l’any al propi usuari o consumidor.
La publicitat boca a boca acaba de reinventar-se. S’anomena viralitat. En aquest qui té la clau perquè això funcioni no són les pròpies audiències de publicitat, sinó que la tenen els usuaris. Són ells qui fan que la campanya funcioni o no. Un exemple és la campanya que va realitzar Tiempo/BBDO a favor del Mil·leni de les Nacions Unides favor de l’aixecament en contra de la pobresa. Els objectius eren sensibilitzar a la opinió pública I pressionar als polítics. La idea era treure-li la cadira al president del Govern, com un símbol perquè s’aixequés en contra de la pobresa. Per realitzar això van fer un video-muntatge on es simulava que uns encaputxats entraven al Congrés de Diputats i robaven la cadira de Zapatero. El ressò mediàtic que va obtenir va ser enorme.
1 comentario:
Sembla mentida que sigui mentida. És molt real!
Publicar un comentario